
1 

Iranian Digital Interference in the Arab World  
 

COMPROP DATA MEMO 2019.1 / APRIL 3, 2019 
comprop@oii.ox.ac.uk 

 

 
ABSTRACT 
Iranian interference in the politics of Arab countries has become more self-evident since the Arab Spring 
of 2011. Iran has been trying to widen its influence in the region in a political confrontation with Saudi 
Arabia. In October 2018, Twitter released 770 accounts with potential Iranian origins. In this study, we 
examine Arabic-language tweets from these 770 accounts linked to Iran. We find that: (1) Arabic is the 
third most used language in the Iranian data set; (2) Arabic tweets were not aiming to socially engage 
with other Arab users but rather to promote certain websites, and more than 69% of the links are to pro-
Iran Arabic-language news websites; (3) the most widely shared websites extracted from Arabic tweets 
in our data set push an Iranian political narrative, including criticism of Saudi Arabia and support of the 
Syrian President Bashar al-Assad.  
 
INTRODUCTION 
There are almost 415 million Arabs living in 22 
countries across the Arab world.1 Around 44% of 
Arabs have access to the Internet, with Bahrain 
and Qatar having the highest Internet 
penetration rates at 98% and 94%. In addition, 
34% of Arabs use Facebook even in countries 
with volatile political environments such as 
Syria.2   

With the growing significance of social 
media platforms worldwide, foreign actors have 
leveraged the affordances of these platforms to 
meddle in the politics of other nations. While Iran 
has constantly interfered in Arab politics, either 
militarily or by supporting non-state actors, digital 
interference operations appear to be a recent 
strategy adopted by Iran to exert influence in the 
Arab world. This study therefore aims to 
investigate whether there is significant evidence 
of Iranian digital interference that targets Arabs.      

In October 2018, Twitter published two 
data sets comprising 3,841 accounts affiliated 
with the Internet Research Agency (IRA), and 
770 accounts that could be traced back to Iran. 
These accounts were suspended by Twitter in 
August 2018 for engaging in coordinated 
manipulation on the platform. Twitter believes 
that the information operations linked to Iran are 
potentially backed by the state.3 

In this study, we analyse the Arabic 
tweets posted by the 770 suspended Twitter 
accounts in order to explore the patterns and 
messages that they promoted to Arab Twitter 
users. Our research questions are: (1) How 
much Arabic content is there compared to 
content in other languages? (2) What types of 
content were being shared by the Iranian 
accounts in Arabic? (3) What is the extent of 
Iranian digital interference in the Arab world? 

IRAN VS THE ARAB WORLD 
Iran’s meddling in the politics of the Arab states 
has become more conspicuous since the Arab 
Spring of 2011. Iran has been trying to widen its 
influence in the region in its political jousting 
against Saudi Arabia which is sometimes 
referred to as “the Arab Cold War”.4 Although the 
two regional rivals have never declared war, the 
two players have been involved in proxy wars in 
the region including Syria and Yemen.  

Iran and Saudi Arabia have regularly 
taken opposing political stances on issues in the 
region. The Arab Spring came as a surprise to 
the Iranian government, which later supported 
protests in the Shia-majority Bahrain.5 In 
contrast, Saudi Arabia intervened by sending 
1,200 armed forces personnel to support 
Bahrain’s Sunni monarchy.6 The Saudi-Iranian 
dispute has escalated in Syria to include indirect 
military confrontations.  

Syria has always been seen as an ally to 
Iran and took Iran’s side during the 1980–88 
Iran–Iraq war.7 Iran has supported Assad’s 
regime since the uprisings of the Arab Spring in 
2011. In contrast, Saudi Arabia — a main 
supporter of Assad’s opposition in Syria — has 
been determined to disrupt Iran’s role and 
weaken Tehran’s power in the region.8 In 2015, 
however, it was reported that a top Iranian 
general had coordinated the Russian military 
intervention in Syria, thereby reshaping the 
Syrian conflict.9 Backed by Iran and Russia, 
Assad has regained the military momentum, and 
the opposition has scattered.10 

The war in Yemen provides another 
instance of Iran and Saudi Arabia supporting 
opposing sides. Tehran has provided support to 
the Shia Houthis in Yemen but has not deployed 
forces in the country. Saudi Arabia regards the 
Houthis as an Iranian-backed group.11 

Mona Elswah 
Oxford University 

 

Philip N. Howard 
Oxford University 

 

Vidya Narayanan 
Oxford University  

 



2 

IRANIAN DIGITAL INTERFERENCE  
Iran has had a strong media presence in the Arab 
world since the launch of satellite TV. Al Alam TV 
is a 24-hour Arabic satellite channel broadcast 
from Tehran that was established in 2003.12 Al 
Alam has gained popularity among Shiite 
Muslims in the Arab world for its hard-hitting 
coverage.13 In 2006, Iran launched a religiously 
oriented Arabic satellite channel called Al 
Kawthar TV in order to advance the ideas of Shia 
Islam among Arabs.14  

With the growing importance of digital 
technologies, Iranian digital interference 
operations have gathered momentum. In August 
2018, Facebook removed 652 pages, groups, 
and accounts on Facebook and Instagram 
originating from Iran for engaging in a 
“coordinated inauthentic behaviour”.15 These 
operations targeted people in the Middle East, 
Latin America, the UK, and the US. In October 
2018, Facebook announced the removal of 
another 82 pages, groups, and accounts on 
Facebook and Instagram. This time the company 
announced that these accounts and pages 
targeted people in the US and the UK.16 Some of 
these accounts masqueraded as American 
citizens pushing anti-Saudi and anti-Israel 
narratives.17 

Similar interference operations have 
existed on Twitter. In August 2018, Twitter 
announced the suspension of the 770 accounts 
that are analysed in this study. These accounts 
promoted pro-Iranian government messages 
and acted as amplifiers for websites that push an 
Iranian political narrative.18 In a similar context, 
the cybersecurity firm FireEye has released a 
report indicating a network of websites and social 
media accounts targeting people in the US, UK,  
Latin America, and the Middle East. The network 
intended to promote pro-Iranian messages 
including anti-Trump, anti-Israel, pro-Palestine, 
and anti-Saudi narratives.19,20 Other websites 
linked to Iran were uncovered in November 
2018, with 70 news websites found to be 
targeting people in various countries from Russia 
to Afghanistan.21 Despite increasing political 
tension between Iran and the Arab world, the 
Iranian networks targeting Arabs remain under-
studied to date.  

FINDINGS AND ANALYSIS 
The data set analysed here is part of Twitter’s 
Elections Integrity initiative released to enable 
research of information operations on the 
platform. Twitter published data on 770 accounts 
linked to Iran. Twitter has not stated conclusively 
whether these accounts are automated bots or 
manually managed trolls. In the Iranian data set, 
there are 1,122,936 tweets from 770 accounts.  

The oldest account was created in April 
2009, and the newest was created in August 
2018. While checking the creation dates, we 
found that around 40% were created in 2017 
alone. Creation dates peak around May 2017 
and January 2018 (Figure 1), corresponding with 
the Iranian presidential elections that took place 
in May 2017 and with the Iranian protests in 
January 2018. This seems to indicate that the 
accounts were initially created to support the 
Iranian state.  

 
Figure 1: Creation Dates of the Iran-linked Twitter 
Accounts 

 
Source: Authors’ calculations based on the data provided 
by Twitter. 

 
These 770 Twitter accounts were followed by 
862,003 accounts. The most followed account, 
with 41,489 followers, stated its geolocation as 
Saudi Arabia. Among the ten most followed 
accounts, six claimed to be located in Saudi 
Arabia. Almost 62% of the accounts had fewer 
than 500 followers. At the same time, these 770 
accounts were following 805,550 accounts, with 
56% of them following fewer than 500 users. This 
could indicate that some of these accounts were 
more active than others.  

The tweets are in 50 different languages. 
French is the most popular at 29%, followed by 
English (25%) and Arabic (14%). Iran’s main 
language, Farsi, only represents 8% of the 
tweets. Of the 770 accounts, 392 (over half) 
tweeted at least once in Arabic. 

We focused our analysis on the tweets 
written only in Arabic, which mainly targeted 
Arab users. There are 154,326 Arabic tweets in 
this data set. These tweets had gained 337,379 
likes, representing an average of two likes per 
tweet. Their engagement with Arab users could 
therefore be considered to be quite limited, 
perhaps explained by the low penetration of 
Twitter in the Arab world and its position as an 
elite platform.  

There are more than 23,000 different 
hashtags associated with the Arabic-language 
tweets. The most frequently used hashtags 
reflect issues of Iranian interest. Among the most 
frequently used hashtags in our data set, five 
referred to countries that Iran has a political 



3 

interest in. The most frequently used hashtag is 
ةیدوعسلا#  (#SaudiArabia; Figure 2). Anti-Saudi 

hashtags were salient in this data set, for 
example one which criticizes the Saudi king    

زیزعلا_دبع_نب_ناملس_داسف# (TheCorruptionOfSalman
BinAbdulaziz). The second most used hashtag 
is  which might be relevant to the (Yemen#)  نمیلا#
Iranian interest in Yemen as well. In addition, 
pro-Palestine hashtags were also popular, 
including #لجاع_ةریسملا  (#TheMarchBreaking) and 

نیطسلف#  (#Palestine) hashtags which pushed 
tweets about the relocation of the US embassy 
to Jerusalem, which provoked mass outcry and 
protests among Palestinians.  
 Other country-related hashtags included 

قارعلا#  (#Iraq), and ,(Syria#)  ایروس# راتخملا_ایبیل#   
(#Libyaalmokhtar) — a reference to Omar 
Mukhtar, the leader of the Libyan resistance 
against the former Italian colony. This hashtag 
was used to refer to the website 
Libyaalmokhtar.com. In general, the Arabic 
hashtags referred to countries and topics the 
Iranian-linked tweets were trying to push.  
 
Figure 2: Top Hashtags Used in Arabic Tweets, by Count 

 
Source: Authors’ calculations based on the data provided by 
Twitter.  
Note: The hashtags were written in Arabic (translations 
supplied by the authors). 
 
Impersonating news outlets is one of the main 
tools the Iranian accounts used to intervene in 
the Arab world (Table 1). Nine of the ten most 
active accounts producing Arabic-language 
tweets imitated Arabic news services, describing 
themselves as news services from various Arab 
countries. These accounts retweeted each other 
and shared links to the same websites. For 
instance, the most active account @alsaudianet 
retweeted 4,870 tweets from the second most 
active account, @alsaudiatimes. These two 
accounts promoted a narrative that criticized the 
Saudi government’s domestic and foreign 
policies, including the war in Yemen. The public 
Facebook page to this account is called 
No2al.Saud, titled as دوعس لا حئاضف  (translated as 
“Scandals of the Saudi family”). This page was 
active during the time of the analysis in January 
2019. No2al.Saud page was shared 1,130 times 
in the tweets in the data set, and 

“thesaudiatimes” page was shared 1,794 times. 
Using Facebook’s new feature that shows the 
location of the admininstrators of pages, we 
determined that these two Facebook pages are 
managed by administrators in Iran. The 
No2al.saud Facebook page is followed by more 
than 250,000 users. Both pages are currently 
inactive.   

Similarly, the @harkatweet account 
pushes an anti-Saudi narrative, linked to an 
active website called Hourriya-tagheer.net. The 
@alwaienewsnet account tweeted news from 
Egypt, Iraq, Saudi Arabia, Bahrain, and Syria. In 
contrast, the @alhadathps account promotes a 
pro-Palestinian narrative. 

 Another account, that was anonymized 
by Twitter, impersonates a news outlet that 
focuses on Syria. It pushes a pro-Iranian 
government position. From this account, 13.4% 
of the Arabic tweets shared links to 
almahawer.com which promotes pro-Assad 
news. The seventh most active account, 
@freesaudiawomen, does not advertise itself as 
a news outlet, but rather claims to support 
freedom for Saudi women. It retweets heavily 
from the @alsaudiatimes account; 51% of its 
Arabic tweets are retweets from 
@alsaudiatimes.  

Tweets from @Eqlimolsharq supported 
an anti-Saudi Arabia narrative. The account 
@toons_online also attacked Saudi Arabia and 
retweeted several times from 
@freesaudiawomen and @alsaudiatimes. We 
found a Facebook page associated with 
@toons_online. The page posts in English and 
focuses on promoting anti-Trump news. In 
addition, @iuvm_arabic account identifies itself 
as part of the International Union of Virtual Media 
(IUVM). About 34.7% of this account’s tweets 
include links to iuvmpress.com. This website is 
part of the IUVM organization that runs several 
websites.  

In general, these accounts use Modern 
Standard Arabic (MSA) (Fusha) in their tweets, 
and do not reveal their Iranian origins in their bios 
or geolocations. MSA is the formal language 
used in books, newspapers, official speeches, 
and communications. In contrast, Arab Twitter 
users tend to use the less formal Dialectal Arabic 
on social media.22 The purpose of the accounts 
in the data set can therefore be considered to be 
sharing news and links to websites, rather than 
aiming to engage in conversations with other 
users, or trying to impersonate Arab users 
through the use of dialects. 

 
 

 
 
 



4 

Table 1: Ten Most Active Users Tweeting in Arabic 
 

Account Screen 
Name 

Tweets (N) Reported 
Geolocation 

alsaudianet 13,812 Saudi Arabia 
alsaudiatimes 11,766 Saudi Arabia 
harakatweet 11,466 Saudi Arabia 
alwaienewsnet 11,241 Unidentified 
alhadathps 10,672 Palestine 
Hashed Name 9,296 Syria 
freesaudiawomen 8,984 Saudi Arabia 
eqlimolsharq 6,296 Saudi Arabia 
toons_online 5,344 Unidentified 
iuvm_arabic 5,281 Saudi Arabia 

Total 94,158  

Source: Authors’ calculations based on the data provided by 
Twitter. 
Note: Twitter has hashed accounts with fewer than 5,000 
followers in this data set to avoid false positives. 

 

 
Out of all links shared, 69% are to websites that 
promote Iranian political messages. This could 
support the idea that the Iranian accounts 
intended to mainly spread news that supports 
pro-Iranian narratives. Within the 154,326 Arabic 
tweets, 79,623 links were shared from 396 
websites. Almost 84% (67,032) of the links were 
directed to only ten websites (Table 2). Around 
15% (11,842) of the links were to Facebook, 
which is more popular among Arabs than Twitter. 
This could indicate that similar operations are 
taking place on Facebook as well.  

The website alhadathps.com was 
shared 9,591 times; this website is linked to 
@alhadathps account. Therefore, we could 
conclude that this website might have originated 
from Iran as well. This website focuses on 
Palestinian news and has not been active since 

November 2018. The Facebook page linked to it 
has more than 9,000 followers. We believe that 
this website was named alhadathps to mimic 
another Saudi website called alhadath.net. 
Similarly, alwaienews.net is linked to 
@alwaienewsnet account and the website has 
not been updated since October 2018. Jordan-
times.com, which was active during the time of 
the analysis, was also last updated in October 
2018. This website claims to be a Jordanian-
based website. In addition, Hourriya-tagheer.org 
website is linked to @harakatweet account and 
to the Facebook page hourriyah.official. This 
website promotes criticism against Saudi Arabia 
and the Saudi royal family.  

Similarly, the Arabic version of the 
website iuvmpress.com was shared 7,225 times 
in the Arabic tweets. It is part of the IUVM 
organization that runs several websites. The 
iuvm.org website publishes in nine languages 
including Farsi. An earlier report has linked this 
organization to Tehran.21 The website runs four 
other services including IUVM TV and IUVM 
Press. The Arabic version of IUVM Press pushes 
Iranian government messages including pro-
Assad and anti-Saudi news.  

Al-saudia.net website is currently 
inactive, but it is directly linked to the 
@alsaudianet account. It is also linked to an 
Instagram account with the same name. This 
reflects that the Iranian interference might 
include other platforms as well. Similarly, 
libyaalmokhtar.com, which focuses on Libyan 
news, is linked to a suspended Twitter account, 
a Facebook page, and an Instagram account. 
Alkawthartv.com represents the AlKawthar TV 
channel, which was founded in 2006. The 
channel is known for its affiliation with Iran, and 
for targeting Arab audience. Syriaalhadath.com 
focuses on Syria and pushes a pro-Assad 
narrative. 

 
Table 3: The Registrant Organizations of the Top 
Shared Websites and the Creation Date of Each 

Website 

Websites  Registrant Organization 
Creation  
Dates 

alhadathps.com Alhadath Palestinian 2018 

alwaienews.net Arab Domain Provider 2012 

hourriya-tagheer.org Deijla Art 2015 

jordan-times.com Protected  2016 

iuvmpress.com Persian Domain Provider 2015 

al-saudia.net Protected 2017 

libyaalmokhtar.com Libya 2015 

alkawthartv.com SazmanHost 2005 

syriaalhadath.com Arab Domain Provider 2012 

Source: Authors’ calculations based on data provided by 
Twitter, and looked up using whois.icann.org 

Table 2: Top Shared Websites  
 

Website Links (N) Share %  

facebook.com 11,842 15.0 

alhadathps.com 9,591 12.0 

alwaienews.net 9,038 11.0 

hourriya-tagheer.org 8,873 11.0 

jordan-times.com 8,764 11.0 

iuvmpress.com 7,225 9.0 

al-saudia.net 4,291 6.0 

libyaalmokhtar.com 3,184 4.0 

alkawthartv.com 2,677 3.0 

syriaalhadath.com 1,547 2.0 

Other 12,591 16.0 

Total  79,623 100 

Source: Authors’ calculations based on the data provided 
by Twitter. 
Note: al-saudia.net, syriaalhadath.com, and jordan-
times.com are currently inactive.  



5 

 
We next focused our attention on the most 
shared websites in the Arabic tweets. We started 
by locating the IP addresses of the websites 
listed in Table 2. With the exception of Facebook, 
all the websites use web-hosting services from 
companies including Cloudflare, Hetzner, 
Namecheap, and OVH. Hence, the IP location 
was not directed to the websites’ locations. Later, 
we used whois.icann.org, a service provided by 
ICANN (Internet Corporation for Assigned 
Names and Numbers), to obtain data on the 
registered domain holders (Table 3). We found 
that a single email address was used to register 
alwaienews.net, and syriaalhadath.com.  

This email had been registered under an 
inaccurate location. These websites are 
registered by an organization called Arab 
Domain Provider. Using WHOIS database, we 
found that this organization has also registered 
nilenetonline.com which was previously found to 
have Iranian origins.21 We could not find any 
other information about the Arab Domain 
Provider organization. The aforementioned 
websites were created in 2012.  

A second group of websites in our data 
set was also found to share one registrant email, 
namely: iuvmpress.com, iuvmnews.com, and 
ar.islamic-sources.com. The two websites 
iuvmpress.com and iuvmnews.com are 
registered under one organization: Persian 
Domain Provider.   

The website alkawthartv.com is 
registered by an organization called 
SazmanHost. Alkawthartv.com is known for 
being funded by Iran, since the launch of the TV 
channel in 2006. libyaalmokhtar.com is 
registered using false registration information, 
including a false location. The address used to 
register this website is “Tripoli, Tripoli 
1234567890 LY”. The organization it claims to be 
registered under is called “Libya”.  

Moreover, hourriya-tagheer.org is linked 
to the organization Dijlah Art which claims to be 
located in Iraq. However, Jordan-times.com and 
al-saudia.net use a service that protects their 
information and therefore we could not find 
further details on them. In general, the Iranian 
influence campaigns targeting Arabs might have 
started by creating news websites and sprung up 
on social media afterwards. In addition, the false 
registration of information prohibited us from 
knowing the origins of these websites.  

CONCLUSIONS 
Our main conclusions are that: (1) Arabic is the 
third most used language in the Iranian data set; 
(2) Arabic tweets were not aiming to socially 
engage with other Arab users but rather to 
promote certain news websites, and more than 
69% of the links are to pro-Iran Arabic-language 

news websites; (3) the most widely shared 
websites included in Arabic tweets push an 
Iranian political narrative, including criticism of 
Saudi Arabia and support of the Syrian president 
Bashar al-Assad. 

If an Arab user interacted with any of the 
Twitter accounts, Facebook pages, or websites, 
it would be hard to detect the Iranian origins of 
these websites. Unfortunately, most of the 
websites are registered with false contact 
information which makes tracing the origins of 
the websites very hard and sometimes 
impossible. We still know very little about the 
Iranian interference in the Arab world. It is clear, 
however, that the interference network involves 
various platforms and websites that target Arabs. 
In our future work, we will conduct further 
analysis including the new data sets published 
by Twitter.  

ABOUT THE PROJECT 
The Project on Computational Propaganda 
(COMPROP) based at the Oxford Internet 
Institute, University of Oxford, is an 
interdisciplinary team of social and information 
scientists researching how political actors 
manipulate public opinion over social networks. 
This work includes analysing the interaction of 
algorithms, automation, politics, and social 
media to amplify or repress political content, 
disinformation, hate speech, and junk news. 
Data memos are designed to present quick 
snapshots of analysis on current events in a 
short format, and although they reflect 
methodological experience and considered 
analysis, they have not been peer-reviewed. 
Working papers present deeper analysis and 
extended arguments that have been collegially 
reviewed and engage with public issues. 
COMPROP’s articles, book chapters, and books 
are significant manuscripts that have been 
through peer review and formally published.  

ACKNOWLEDGEMENTS  
The authors gratefully acknowledge the support 
of the European Research Council, 
“Computational Propaganda: Investigating the 
Impact of Algorithms and Bots on Political 
Discourse in Europe,” Proposal 648311, 2015–
2020, Philip N. Howard, Principal Investigator. 
This study was approved by the University of 
Oxford’s Research Ethics Committee, CUREC 
OII SSH IREC 18 003. For supporting our 
Election Observatory and our research in 
Europe, we are grateful to the Adessium 
Foundation, Microsoft Research, and Omidyar 
Network. Any opinions, findings, and conclusions 
or recommendations expressed in this material 
are those of the authors and do not necessarily 
reflect the views of the University of Oxford or the 
European Research Council, Adessium 



6 

Foundation, Microsoft Research, or Omidyar 
Network. We also thank Lisa-Maria Neudert for 
her contributions to this memo. 

REFERENCES 
[1] World Bank, 'Arab World', 2018. [Online]. 

Available: 
https://data.worldbank.org/region/arab-
world?view=chart. [Accessed: 09-Jan-
2019]. 

[2] InternetWorldStats, 'Arabic Speaking 
Internet Users and Population Statistics', 
2017. [Online]. Available: 
https://www.internetworldstats.com/stats1
9.htm. [Accessed: 09-Jan-2019]. 

[3] Twitter, 'Elections integrity', 2018. [Online]. 
Available: 
https://about.twitter.com/en_us/values/ele
ctions-integrity.html. [Accessed: 10-Jan-
2019]. 

[4] M. Zweiri, 'Iran and Political Dynamism in the 
Arab World: the Case of Yemen', Dig. 
Middle East Stud., vol. 25, no. 1, pp. 4–18, 
Mar. 2016. 

[5] H. Ahmadian, 'Iran and Saudi Arabia in the 
Age of Trump', 2018. [Online]. Available: 
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.10
80/00396338.2018.1448579?journalCode
=tsur20. [Accessed: 10-Jan-2019]. 

[6] O. Hassan, 'Undermining the transatlantic 
democracy agenda? The Arab Spring and 
Saudi Arabia’s counteracting democracy 
strategy', Democratization, vol. 22, no. 3, 
pp. 479–495, Apr. 2015. 

[7] A. Ansari and A. Tabrizi, 'The View from 
Tehran', in Understanding Iran’s Role in 
the Syrian Conflict, 2016, p. 60. 

[8] J. Barnes-Dacey, 'Saudi–Iranian Rivalry and 
the Impact on the Syrian Conflict', Middle 
East Centre, 2018.  

[9] L. Bassam and T. Perry, 'How Iranian 
general plotted out Syrian assault in 
Moscow', Reuters, 06-Oct-2015. 

[10] K. Shaheen, 'Saudi Arabia and Iran’s rivalry 
is key to the Middle East in 2018', The 
Guardian, 04-Jan-2018. 

[11] P. Salisbury, 'Yemen and the Saudi-Iranian 
‘Cold War,’' Chatham House, Feb. 2015. 

[12] N. Baghernia and E. Mahmoodinejad, 'Al-
Alam Versus Al-Arabiya: Iran and Saudi 
Arabia’s Media Propaganda Tools', 2018. 
[Online]. Available: 
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1
111/aspp.12386. [Accessed: 10-Jan-
2019]. 

[13] F. Sedarat, 'Satellite TV news, serials widen 
Iranian-Arab gulf', Reuters, 14-Dec-2011. 

[14] B. Rotheray, 'Good News From A Far 
Country? Changes in International 
Broadcast News Supply in Africa and 

South Asia', Reuters Institute for the Study 
of Journalism, 2010. 

[15] Facebook, 'Taking Down More Coordinated 
Inauthentic Behavior', 21-Aug-2018.  

[16] Facebook, 'Taking Down Coordinated 
Inauthentic Behavior from Iran', 26-Oct-
2018.  

[17] @DFRLab, '#TrollTracker: Facebook 
Uncovers Iranian Influence Operation', 
Medium, 26-Oct-2018.  

[18] @DFRLab, '#TrollTracker: Twitter’s Troll 
Farm Archives', DFRLab, 17-Oct-2018.  

[19] FireEye, 'Suspected Iranian Influence 
Operation' FireEye, 21-Aug-2018. [Online]. 
Available: 
https://www.fireeye.com/blog/threat-
research/2018/08/suspected-iranian-
influence-operation.html. [Accessed: 09-
Jan-2019]. 

[20] I. Lapowsky, 'Facebook and Twitter Eye Iran 
in Latest Fake Account Crackdown', 21-
Aug-2018. [Online]. Available: 
https://www.wired.com/story/facebook-
twitter-eye-iran-fake-account-crackdown/. 
[Accessed: 09-Jan-2019]. 

[21] J. Stubbs and C. Bing, 'Special Report: How 
Iran spreads disinformation around the 
world', Reuters, 30-Nov-2018. 

[22] R. M. Duwairi, N. A. Ahmed, and S. Y. Al-
Rifai, 'Detecting sentiment embedded in 
Arabic social media - A lexicon-based 
approach', J. Intell. Fuzzy Syst., vol. 29, no. 
1, pp. 107–117, Sep. 2015. 

 


